english version below

https://www.middleeastmonitor.com/

Monday, 24 August 2015

 

40 organizzazioni brasiliane protestano la nomina del nuovo ambasciatore israeliano

 

Quaranta ben note organizzazioni brasiliane hanno firmato una dichiarazione di opinione pubblica che condanna la nomina di Dani Dayan, ex capo del pro-colono del Consiglio Yesha, come ambasciatore israeliano in Brasile. Nella loro dichiarazione, gli organismi descrivono la nomina di Dani Dayon come una violazione della legittimità internazionale e una sfida alla sovranità del Brasile e chiedono al loro governo di respingere la nomina.

Una copia della dichiarazione è stata presentata alla sede regionale della presidenza brasiliana a San Paolo. La dichiarazione ha coinciso con interventi fatti da un certo numero di parlamentari brasiliani che hanno condannato la nomina di un colono come ambasciatore, che descrivevano un tale passo come un assalto alla diplomazia brasiliana, una sfida alla sovranità del Brasile e alla sua posizione politica ufficiale che si accorda con il diritto internazionale.

 


https://www.middleeastmonitor.com/

Monday, 24 August 2015

 

40 Brazilian organisations protest appointment of new Israeli ambassador

 

Forty well-known Brazilian organisations have signed a public opinion statement condemning Israel’s nomination of Dani Dayan, former head of the pro-settler Yesha Council, as Israeli ambassador to Brazil.

In their statement, the organisations described Dayon’s nomination as a violation of international legitimacy and challenge to Brazil’s sovereignty and demanded their government reject Dayan’s nomination.

A copy of the statement was submitted to the regional office of the Brazilian Presidency in Sao Paulo.

The statement coincided with interventions made by a number of Brazilian parliamentarians who condemned the nomination of a settler as an ambassador, describing such a step as a challenge to Brazil’s sovereignty and its official political stance that accords with international law, and an assault on Brazilian diplomacy.