http://www.un.org/un70/en

 

http://www.unausa.org/membership/70th-anniversary

 

http://unchronicle.un.org/article/message-70th-anniversary-united-nations-0/

 


english version below

21 September 2015

 

Strong UN. Better World.

 

18 September 2015

 

Il Segretario Generale Ban Ki-moon chiede di abbassare le armi per 24 ore di cessate il fuoco, il 21 settembre quando, ogni anno, si osserva in tutto il mondo la Giornata Internazionale della Pace.

 

L'Assemblea Generale delle Nazioni Unite ha istituito la Giornata Internazionale della Pace nel 1981 come un’opportunità per le persone di tutto il mondo di promuovere la risoluzione dei conflitti e di osservare una tregua delle ostilità.

 

"In questo giorno di vigilia della Giornata della Pace, chiedo a tutti i partner di prestare le loro voci al presente invito per una cessazione delle ostilità, e di lavorare senza sosta nei giorni a venire per giungere ad un cessate il fuoco di 24 ore per il 21 settembre", ha detto Ban Ki-moon in una dichiarazione rilasciata Giovedi. "Facciamo in modo che questa Giornata Internazionale della Pace, sia una giornata senza violenza, e un giorno del perdono. Se, per un giorno, possiamo vivere in un mondo senza aggressività e ostilità, possiamo immaginare quanto più è possibile", ha aggiunto.

 

Il tema della commemorazione di quest'anno è "Partnership per la Pace e dignità per tutti", che mira a sottolineare l'importanza di tutti i segmenti della società di lavorare insieme e di lottare per la pace.

Il lavoro delle Nazioni Unite non sarebbe possibile senza le migliaia di associazioni tra i governi, la società civile, il settore privato, i gruppi religiosi e altre organizzazioni non governative che sono necessari per sostenere l'organizzazione nel raggiungimento dei suoi obiettivi.

Le celebrazioni per la Giornata Internazionale della Pace includeranno una cerimonia alla Campana della Pace presso la sede delle Nazioni Unite a New York, con alti funzionari e Messaggeri di Pace delle Nazioni Unite, così come una videoconferenza per studenti. Gli Uffici delle Nazioni Unite in tutto il mondo, comprese le operazioni di mantenimento della pace, avranno anche l'organizzazione di eventi con le comunità locali.

 


Secretary-General Ban Ki-moon is calling for the laying down of arms and a 24-hour cease-fire on 21 September, which is observed around the world each year as the International Day of Peace.

The United Nations General Assembly established the International Day of Peace in 1981 as an opportunity for people around the world to promote the resolution of conflict and to observe a cessation of hostilities.

“On this day, in the lead-up to the Day of Peace, I am asking all partners to lend their voices to this call for a laying down of arms, and to work non-stop in the days to come to bring about a 24-hour cease-fire on September 21st,” Mr. Ban said in a statement issued on Thursday.

If, for one day, we can live in a world without aggression and hostility, we can imagine how much more is possible.

“Let’s make this International Day of Peace a day without violence, and a day of forgiveness. If, for one day, we can live in a world without aggression and hostility, we can imagine how much more is possible,” he added.

The theme of this year’s commemoration is “Partnerships for Peace – Dignity for All,” which aims to highlight the importance of all segments of society to work together to strive for peace.

The work of the UN would not be possible without the thousands of partnerships each year between governments, civil society, the private sector, faith-based groups and other non-governmental organizations that are needed to support the Organization in achieving its goals.

Celebrations for the International Day of Peace will include a Peace Bell Ceremony at UN Headquarters in New York, featuring senior UN officials and Messengers of Peace, as well as a student videoconference. UN offices worldwide, including peacekeeping operations, will also be holding events with local communities.

top