emglish version below

https://www.middleeastmonitor.com/

Wednesday, 08 April 2015

 

Israele dichiara di voler aprire una sinagoga sul suolo di Al-Aqsa

 

Gli israeliani stanno lavorando per trasformare la scuola Tankaziya, situata all'interno del complesso della Moschea di Al-Aqsa, in una sinagoga ebraica, lo ha riferito la Fondazione Al-Aqsa per Endowment e Patrimonio.

Le autorità israeliane trasformarono la scuola in una sinagoga per i soldati e in un sito militare per le gendarmerie Israeliane della polizia di frontiera nel 1969.

In una lettera urgente inviata al distretto di polizia di Gerusalemme, l’avvocato Aviad Visoly, capo del Monte del Tempio Coalition, ha spinto per consentire alle organizzazioni della colaizione Monte del Tempio di entrare nella scuola Tankaziya, sostenendo che è una sinagoga e un luogo sacro per gli ebrei. Visoly ha scritto la lettera dopo che gli è stato negato l'accesso in Al-Aqsa Domenica. L'avvocato ha sostenuto che Tankaziya è una sinagoga unica in quanto è l'unico luogo sacro al mondo che si trova entro i confini del Monte del Tempio.

Nel frattempo, il presidente della Al-Aqsa Foundation, Amir Al-Khatib, ha avvertito delle gravi ripercussioni di tali movimenti. "Cosa dovremmo capire dalle frequenti proposte e dalle offerte di cambiare parte della moschea di Al-Aqsa in una sinagoga ebraica di Israele dopo che è stata oggetto di appropriazione indebita dall'occupazione israeliana e trasformata in un sito militare e, a volte, in una sinagoga?". Egli ha inoltre invitato le parti interessate ad intensificare immediatamente le azioni per contrastare tali pericolose intenzioni.

 


https://www.middleeastmonitor.com/

Wednesday, 08 April 2015

 

Israel bids to open synagogue on Al-Aqsa grounds

 

Israelis are working to turn the Tankaziya School, located within Al-Aqsa Mosque compound, into a Jewish synagogue, the Al-Aqsa Foundation for Endowment and Heritage has warned.

The Israeli authorities turned the school into a synagogue for soldiers and a military site for the Israel Border Police gendarmerie in 1969.

In an urgent letter sent to the Jerusalem District Police, lawyer Aviad Visoly, head of the Temple Mount Coalition, pushed for allowing temple mount organisations to enter the Tankaziya School, claiming it is a synagogue and a holy site for Jews.

Visoly reportedly wrote the letter after he was denied access into Al-Aqsa Mosque on Sunday.

The lawyer claimed the Tankaziya building is a unique Jewish synagogue as it is the only holy site in the world located within the borders of the "Temple Mount".

Meanwhile, chairman of the Al-Aqsa Foundation Amir Al-Khatib warned of the serious repercussions of such moves.

"What should we understand of Israel's frequent proposals and bids turning part of Al-Aqsa Mosque into a Jewish synagogue after it was misappropriated by the Israeli occupation and transformed into a military site and, at times, a synagogue?" he was quoted as saying.

He called on the concerned parties to immediately step in and work on thwarting such dangerous schemes.

top