Vigilant Citizen 

December 20, 2018

https://coercioncode.com/

January 6, 2019

 

I messaggi criptici nascosti nella copertina dell’Economist 2019

di Lance Goodall

 

Ogni dicembre, la rinomata rivista The Economist pubblica un'edizione speciale che predice le tendenze e gli eventi dell'anno a venire. E ogni volta, la copertina di queste edizioni è una raccolta elaborata di immagini che si riferiscono a varie persone e concetti. Mentre il significato di alcune di queste immagini è ovvio, altre sembrano essere codificate per "quelli che sanno". L'edizione di quest'anno non fa eccezione. In effetti, è più criptico che mai.

Perché qualcuno dovrebbe perdere tempo a decifrare queste copertine? Perché The Economist non è solo una pubblicazione, è direttamente collegato all'élite mondiale. È in parte di proprietà della famiglia bancaria inglese Rothschild e il suo caporedattore, John Micklethwait, ha partecipato diverse volte alla Conferenza di Bilderberg. In breve, la leadership di The Economist ha una conoscenza interna dell'agenda dell'élite e fa del suo meglio per promuoverla.

 

La copertina di The Economist del 1988 richiedeva la creazione di una valuta mondiale chiamata Phoenix, uno dei simboli preferiti dell'élite occulta. L'uccello si trova su una pila di monete nazionali in fiamme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Come visto nei miei articoli sulle edizioni 2015 e 2017 di The Economist, queste copertine sono spesso piene di simbolismo dell'élite occulta, mescolato a messaggi sottili sui molti modi in cui l'elite controlla le masse. L'edizione 2019 è più palese che mai.

 

Il mondo nel 2019

 

Questa è la descrizione pubblicata da The Economist sul suo sito ufficiale:

 

Il mondo nel 2019 si baserà su trent'anni di successi editoriali: questa sarà la 33a edizione. Guarderà avanti alle prospettive dell'amministrazione Trump con un nuovo Congresso, la realtà della Brexit, le elezioni in India, Indonesia, Nigeria e in tutta Europa, le interruzioni tecnologiche di AI e Cina (potrebbe segnare il 2019 "picco

Sillicon Valley"?), Viaggi nello spazio 50 anni dopo l'atterraggio sulla Luna e la cultura 500 anni dopo Leonardo da Vinci.

 

Si noti che la descrizione ha sottolineato il fatto che "questa sarà la 33a edizione". Perché enfatizzare questo fatto numerologico casuale? È perché 33 è il numero più importante in massoneria? Ciò avrebbe senso perché la copertina presenta un intenso simbolismo massonico attraverso le opere di Leonardo da Vinci.

 

Leonardo Da Vinci

 

Il tema principale di questa copertina è Leonardo da Vinci perché il 2019 segnerà il 500 ° anniversario della sua morte. Come tale, lo stile artistico è fatto per assomigliare ad un manoscritto da Vinci.

 

Il primo dettaglio che si potrebbe notare è la scrittura speculare. Perché tutto è scritto al contrario? Bene, da Vinci ha spesso scritto in mirroring e la ragione per cui lo ha fatto rimane un mistero. Alcuni sostengono che non voleva sporcare l'inchiostro mentre scriveva; altri credono che non volesse che altre persone rubassero le sue idee. Coloro che hanno studiato le tendenze occulte di Vinci credono che la sua scrittura arretrata potrebbe avere qualcosa a che fare con lui nel tentativo di nascondere la conoscenza esoterica. Ai suoi tempi, coloro che accusavano da Vinci di essere un eretico hanno persino chiamato la sua sceneggiatura speculare "scritti del diavolo". Nei circoli occulti, la scrittura speculare è spesso associata al satanismo e alla magia nera, basata sull'inversione dei simboli.

 

Diamo un'occhiata al simbolismo della copertina.

 

L'uomo vitruviano

 

Al centro della copertina c'è l'Uomo vitruviano, il famoso schizzo di Da Vinci che raffigura un uomo disteso all'interno di un cerchio e di un quadrato. Si dice che sia una rappresentazione dell '"uomo perfetto".

 

L'uomo vitruviano originale con i commenti di Leonardo da Vinci nella scrittura speculare.

 

Mentre l'uomo vitruviano è spesso descritto come uno "studio delle proporzioni umane", ha un significato simbolico molto più profondo nei circoli occulti, specialmente nella massoneria. Rappresenta esotericamente il corpo umano (il microcosmo) come riflesso dell'intero universo (il macrocosmo) - un principio ermetico riassunto dal detto "Come sopra, così sotto".

 

Lo schizzo di Da Vinci si basava sulle opere di Vitruvio, un architetto romano che era considerato il "Primo Gran Maestro" della Massoneria. Abbastanza opportunamente, l'uomo vitruviano raffigura visivamente l'obiettivo finale della massoneria: quadrare il cerchio.

 

Nel simbolismo massonico, il quadrato rappresenta il corpo fisico e il cerchio rappresenta l'anima. Su una scala più ampia, il quadrato rappresenta il mondo materiale, mentre il cerchio rappresenta il regno spirituale. Uno degli obiettivi della massoneria è armonizzare questi due mondi opposti (fisico e spirituale) per creare "l'uomo perfetto". Questo concetto è pienamente rappresentato nel logo della massoneria.

 

La squadra massonica e il compasso

 

Il logo della massoneria combina un quadrato e una bussola - due strumenti utilizzati in architettura. Il quadrato viene utilizzato per disegnare quadrati mentre la bussola viene utilizzata per disegnare cerchi. "Quadrando il cerchio", si dice che il massone raggiunga la divinità.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Non approfondirò leconnessioni tra da Vinci e l'occultismo perché ciò richiederebbe un intero libro (e non sto parlando del Codice da Vinci). Ricordiamo solo che, per la sua 33a edizione di fine anno, The Economist presenta un uomo vitruviano "moderno".

 

L’uomo Vitruviano 2019 indossa occhiali per la visione notturna, o forse un auricolare VR. La sua vista sta migliorando o è accecato? Nelle sue mani tiene una foglia di cannabis, una palla da baseball e uno smartphone. Si potrebbe sostenere che tutte queste cose sono usate per distrarre e pacificare l'uomo moderno attraverso le compagnie farmaceutiche, le grandi tecnologie e l'intrattenimento.

 

L'uomo vitruviano ha anche due tatuaggi. Sul suo avambraccio c'è una doppia elica, il simbolo che rappresenta il DNA. Questo è probabilmente un riferimento all'intensa ricerca sulla modifica del DNA in atto nel settore privato. Il DNA dell'uomo vitruviano è stato alterato?

 

Attraverso il suo cuore è tatuato "#MeToo". Mentre il movimento #metoo ha rivelato alcuni brividi di Hollywood, ha anche creato un clima di censura e repressione in cui molte persone hanno accusato, giudicato e condannato all'espulsione nella sfera pubblica.

 

Su una nota in qualche modo correlata, l'uomo vitruviano detiene una scala - un simbolo classico che rappresenta la giustizia. Tuttavia, la scala è fortemente inclinata sul lato che ha 5 persone contro 4. È questa la Corte suprema degli Stati Uniti, che ha recentemente ottenuto un nuovo e controverso giudice, o è solo questa la bilancia della giustizia inclinata nel 2019?

 

Nel complesso, l'uomo moderno vitruviano sembra essere accecato, indebolito, distratto e represso. Il cerchio attorno a lui che un tempo simboleggiava il regno spirituale è ora la Terra. L'uomo vitruviano ha perso la sua anima? Ora è interessato solo alle questioni terrene?

 

Riconoscimento facciale

 

La copertina presenta una replica esatta dello schizzo di Da Vinci che analizza le proporzioni della testa umana. Sopra l'immagine è scritto (al contrario) il "riconoscimento facciale", che rappresenta il passo successivo nella tecnologia di sorveglianza del Grande Fratello.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Un titolo di The Guardian su Taylor Swift che scruta i volti dei suoi fan senza preavviso o consenso.

 

 

 

La copertina dell'Economist analizza anche le proporzioni della testa di Donald Trump.

 

Le linee sulla testa di Trump sono diverse da quelle sopra. Noti il ??contorno di una bandiera americana capovolta?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pipeline di Putin

L'altro capo di statoin copertina è Vladimir Putin con le parole "Pipeline di Putin". Questo è un riferimento ai gasdotti che vengono costruiti dalla Russia, in Siria, dagli Stati post-sovietici e persino dall'Europa. NordStream 2, un gasdotto che collega la Russia alla Germania, dovrebbe essere completato nel 2019. Questo progetto altamente controverso è stato considerato un "atto di tradimento" dalla Germania, poiché i critici sostengono che lascerà l'Europa in balia dell'energia russa.

 

TurkStream, un oleodotto Russia-Turchia, è stato lanciato nel novembre del 2018 e contribuirà a consolidare l'economia e l'influenza regionale della Russia.

 

Pinocchio

Proprio dietro Putin c'è Pinnochio - un burattino il cui naso cresce dopo aver mentito (fatto curioso: la storia di Pinocchio è anche una profonda allegoria massonica).

 

Quindi la copertina implica che qualcuno mentirà nel 2019.

Ma chi? Trump e Putin (gli unici due politici in copertina)? L'élite in generale? Kanye West? Nessuna risposta chiara. È solo l'Economist che dice alle masse che vengono mentite in generale. Grazie ragazzi.

 

Quattro cavalieri

Proprio sotto Putin, in piedi nel Nord Europa e di fronte all'America, non sono altro che i quattro cavalieri dell'Apocalisse. Il Libro dell'Apocalisse descrive il Cavaliere come presagio del Giudizio Universale. Si dice che il Cavallo Bianco simboleggi Conquista, Pestilenza e la venuta dell'Anticristo; Il cavallo rosso rappresenta la guerra; il cavallo nero è associato alla carestia e il cavallo pallido porta la morte. Questa è una roba predittiva di catastrofi.

 

Perché The Economist ha aggiunto questa figura biblica estremamente inquietante sulla sua copertina? Non c'è una spiegazione chiara.

 

Cicogna

Questo può essere interpretato in alcuni modi e tutti sono sconvolgenti. È una rappresentazione classica di una cicogna che trasporta un neonato. Tuttavia, c'è un dettaglio importante: c'è un codice a barre sulla borsa che trasporta un bambino.

 

Questo potrebbe essere un riferimento ai "bambini designer", una pratica controversa che dovrebbe guadagnare slancio nel 2019.

 

Un bambino designer è un embrione umano che è stato geneticamente modificato, di solito seguendo le linee guida stabilite dal genitore o dallo scienziato, per produrre tratti desiderabili. Questo viene fatto usando vari metodi, come l'ingegneria germinale o la diagnosi genetica preimpianto (PGD). Questa tecnologia è oggetto di dibattito etico, che fa emergere il concetto di "superumani" geneticamente modificati per incrociarsi e infine sostituire gli umani moderni. - Wikipedia

 

Il secondo significato di questa immagine potrebbe essere il traffico di minori. I codici a barre sono posizionati sui prodotti per tracciare l'inventario e completare le transazioni. La tratta di minori riguarda il trattare gli esseri umani come prodotti da vendere. È un modo piuttosto efficace (e inquietante) di simboleggiare la tratta di minori.

 

Infine, considerando il fatto che la cicogna si trova proprio sotto i quattro cavalieri dell'Apocalisse, questa immagine potrebbe anche avere un significato biblico. Il Libro dell'Apocalisse afferma che, dopo il rapimento, le persone sulla Terra sarebbero state costrette a ricevere il "marchio della Bestia" (666) per "comprare o vendere". Quale modo migliore per forzare una persona a ricevere il marchio della Bestia se non applicandolo alla nascita?

 

Altre immagini

 

La copertina contiene molte altre immagini che si riferiscono ad eventi che The Economist prevede di arrivare nel 2019. Ecco una rapida carrellata.

 

Nella parte superiore della copertina, una freccia punta dalla macchina volante di da Vinci verso la luna. Questo potrebbe essere un riferimento alle molte compagnie private che mirano a viaggiare sulla luna nel 2019. Va anche notato che stiamo vedendo la falce di luna sulla copertina, il simbolo principale associato all'Islam.

 

C'è un'altra "macchina volante" (una vera e propria) sotto le parole "New Horizons of Ultimate Thule". Questo si riferisce al veicolo spaziale New Horizons della NASA che si avvicina al misterioso e distante oggetto Ultima Thule il giorno di Capodanno.

 

Sotto la luna c'è un vulcano. Ci aspettiamo che presto scoppi un altro vulcano?

 

In basso a sinistra (in piedi sul Brasile) è un pangolino, che è il mammifero trafficato sulla terra. È sotto la minaccia dell'estinzione.

 

Il 2019 sarà il 150° anniversario della nascita di Gandhi; È anche il 200° anniversario della nascita di Walt Whitman (mostrato sotto Pinnochio).

 

Angelina Jolie è il volto di Mona Lisa, il capolavoro di Da Vinci. Nella parte superiore della copertina vediamo "Angelina Jolie: rispondere ai rifugiati". Potrebbe essere usata per promuovere il nuovo "Patto sulla migrazione" delle Nazioni Unite. In effetti, Jolie è attualmente inviato speciale per l'UNHCR, l'Agenzia delle Nazioni Unite per i rifugiati. Si concentra su "gravi crisi che si traducono in spostamenti di massa della popolazione, intraprendendo azioni di difesa e rappresentanza dell'UNHCR e dell'Alto Commissario a livello diplomatico".

 

In conclusione

 

La copertina di "The World in 2019" è un riflesso appropriato dell'élite occulta. Unisce il simbolismo occulto con riferimenti al controllo e alla manipolazione delle masse. Ci vuole anche un bizzarro piacere nel predire eventi catastrofici mentre si fa indovinare le persone con riferimenti vaghi e inspiegabili. All'élite piace trattenere le informazioni e la scrittura inversa sottolinea questo fatto.

 

Al centro di tutto c'è l'uomo vitruviano, un simbolo usato dai massoni per rappresentare un umano che raggiunge il pieno potenziale. Tuttavia, la versione 2019 è accecata e distratta dalle cose spinte dall'élite. Ci permetteremo di seguire il sentiero desolato che prevedono?

 

Vigilant Citizen 

December 20, 2018

https://coercioncode.com/

January 6, 2019

 

 

 

The Hidden Cryptic Messages on the Cover of The Economist 2019

di Lance Goodall

 

Every December, the reputed magazine The Economist publishes a special edition that predicts the trends and the events of the year to come. And every time, the cover of these editions is an elaborate collection of images referring to various people and concepts. While the meaning of some of these images is obvious, others appear to be coded for “those in the know”. This year’s edition is no exception. In fact, it is more cryptic than ever.

Why would anybody spend time deciphering these covers? Because The Economist isn’t just any publication – it is directly connected with the world’s elite. It is partly owned by the Rothschild banking family of England and its editor-in-chief, John Micklethwait, has attended the Bilderberg Conference several times. In short, the leadership at The Economist has inside knowledge of the elite’s agenda, and they do their best to promote it.

 

This 1988 cover of The Economist called for the creation of a world currency called the Phoenix – one of the occult elite’s favorite symbols. The bird stands on a pile of burning national currencies.

 

As seen in my articles about the 2015 and 2017 editions of The Economist, these covers are often replete with occult elite symbolism, mixed with subtle messages about the many ways the elite controls the masses. The 2019 edition is more blatant than ever.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The World in 2019

This is the description posted by The Economist on its official website:

 

The World in 2019 will build on three decades of publishing success: this will be the 33rd edition. It will look ahead to the Trump administration’s prospects with a new Congress, the reality of Brexit, elections in India, Indonesia, Nigeria and across Europe, tech disruptions from AI and China (could 2019 mark “peak Sillicon Valley”?), space travel 50 years after the Moon landing and culture 500 years after Leonardo da Vinci.

 

Note that the description emphasized the fact “this will be the 33rd edition”. Why emphasize this random numerological this fact? Is it because 33 is the most important number in Freemasonry? That would make sense because the cover features intense Masonic symbolism through the works of Leonardo da Vinci.

 

 

Leonardo da Vinci

The main theme of this cover is Leonardo da Vinci because 2019 will mark the 500th anniversary of his death. As such, the art style is made to look like a da Vinci manuscript.

The first detail that one might notice is the mirror writing. Why is everything written backward? Well, da Vinci often wrote in mirror writing and the reason he did that remains a mystery. Some claim that he did not want to smudge ink while he was writing; others believe that he did not want other people to steal his ideas. Those who have researched Vinci’s occult leanings believe that his backward writing might have something to do with him attempting to conceal esoteric knowledge. In his day, those who accused da Vinci of being a heretic even called his mirror script “writings of the devil”. In occult circles, mirror writing is often associated with Satanism and black magic, based on the reversal of symbols.

 

Let’s look at the symbolism of the cover.

 

The Vitruvian Man

At the center of the cover is the Vitruvian Man, da Vinci’s famous sketch depicting a man stretched out inside a circle and a square. It is said to be a representation of “the perfect man”.

 

The original Vitruvian Man with da Vinci’s comments in mirror-writing.

 

While the Vitruvian Man is often described as a “study of human proportions”, it bears a much deeper symbolic meaning in occult circles – especially in Freemasonry. It esoterically represents the human body (the microcosm) as a reflection of the entire universe (the macrocosm) – a hermetic principle summed up by the saying “As Above, So Below”.

 

Da Vinci’s sketch was based on the works of Vitruvius, a Roman architect who was considered to be the “First Grand Master” of Freemasonry. Appropriately enough, the Vitruvian Man visually depicts the ultimate goal of Freemasonry: Squaring the circle.

 

In Masonic symbolism, the square represents the physical body and the circle represents the soul. On a wider scale, the square represents the material world, while the circle represents the spiritual realm. One of the goals of Freemasonry is to harmonize these two opposite worlds (physical and spiritual) to create the “perfect man”.  This concept is fully represented in the logo of Freemasonry.

 

The Masonic square and compass.

 

The logo of Freemasonry combines a square and a compass – two tools used in architecture. The square is used to draw squares while the compass is used to draw circles. By “squaring the circle”, the Freemason is said to achieve godhood.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I won’t go deeper in the connections between da Vinci and occultism because that would require an entire book (and I’m not talking about The da Vinci Code). Let’s just remember that, for its 33rd end-of-year edition, The Economist features a “modern” Vitruvian Man.

 

The 2019 Vitruvian Man wears night-vision goggles, or maybe a VR headset. Is his sight being improved or is he being blinded? In his hands, he holds a leaf of cannabis, a baseball, and a smartphone. One could argue that all of these things are used to distract and pacify the modern man through drug companies, big tech, and entertainment.

 

The Vitruvian Man also has two tattoos. On his forearm is a double-helix, the symbol representing DNA. This is most likely a reference to the intense research in DNA modification happening in the private sector. Was the Vitruvian Man’s DNA altered?

 

Across his heart is tattooed “#MeToo”. While the #metoo movement did expose some Hollywood creeps, it also has created a climate of censorship and repression where many people have accused, judged, and sentenced to expulsion in the public sphere.

 

On a somewhat related note, the Vitruvian Man holds a scale – a classic symbol representing justice. However, the scale is heavily slanted on the side that has 5 people versus 4. Is this the U.S. Supreme Court, who recently gained a new and controversial judge, or is this just the tilted scales of justice in 2019?

 

Overall, the modern Vitruvian Man appears to be blinded, weakened, distracted, and repressed. The circle around him that once symbolized the spiritual realm is now the Earth. Did the Vitruvian Man lose his soul? Is he now concerned only with Earthly matters?

 

Facial Recognition

The cover features an exact replica of da Vinci’s sketch analyzing the proportions of the human head. Above the image is written (in reverse) “Facial recognition”, which the next step in Big Brother surveillance technology.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A headline from The Guardian about Taylor Swift scanning the faces of her fans without notice or consent.

 

 

 

The Economist cover also analyses the proportions of Donald Trump’s head.

 

The lines on Trump’s head are different from those above. Do you notice the outline of an upside down American flag?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Putin’s Pipelines

The other head of state featured on the cover is Vladimir Putin with the words “Putin’s pipelines”. This is a reference to the natural gas pipelines that are being built by Russia, in Syria, the Post-Soviet States, and even Europe. NordStream 2, a natural gas pipeline linking Russia to Germany, is set to be completed in 2019. This highly controversial project was deemed to be “act of betrayal” from Germany as critics say it will leave Europe at the mercy of Russian energy.

 

TurkStream, a Russia-Turkey pipeline, was launched in November of 2018 and will help consolidate Russia’s economy and regional influence.

 

Pinnochio

Right behind Putin is Pinnochio – a puppet whose nose grows after telling a lie (Fun fact: The tale of Pinocchio is also a profound Masonic allegory).

 

So the cover implies that someone will lie in 2019.

 

But who? Trump and Putin (the only two politicians on the cover)? The elite in general? Kanye West? No clear answer. It’s just The Economist telling the masses that they are being lied to in general. Thanks, guys.

 

Four Horsemen

Right under Putin, standing on Northern Europe and facing America, are none other than the Four Horsemen of the Apocalypse. The Book of Revelation describes the Horseman as harbingers of the Last Judgement. The White Horse is said to symbolize Conquest, Pestilence and the coming of the Anti-Christ; The Red Horse represents War; the Black Horse is associated with Famine, and the Pale Horse brings Death. That’s some heavy-handed catastrophe-predicting stuff.

 

Why did The Economist add this extremely ominous Biblical figure on its cover? There is no clear explanation.

 

Stork

This one can be interpreted in a few ways, and all of them are upsetting. It is a classic depiction of a stork carrying a newborn baby. However, there’s one important detail: There’s a barcode on the bag carrying a baby.

 

This might be a reference to “designer babies”, a controversial practice that should gain momentum in 2019.

 

A designer baby is a human embryo which has been genetically modified, usually following guidelines set by the parent or scientist, to produce desirable traits. This is done using various methods, such as germline engineering or preimplantation genetic diagnosis (PGD). This technology is the subject of ethical debate, bringing up the concept of genetically modified “superhumans” to interbreed with and eventually replace modern humans. – Wikipedia

 

The second meaning of this image could be child trafficking. Barcodes are placed on products to track inventory and to complete transactions. Child trafficking is about treating human as products to be sold. It’s a pretty effective (and disturbing) way of symbolizing child trafficking.

 

Finally, considering the fact that the stork is right under the Four Horsemen of the Apocalypse, this image could also have a biblical meaning. The Book of Revelation states that, after the rapture, people on Earth would be forced to receive the “mark of the Beast” (666) in order to “buy or to sell”. What better way to force a person to receive the mark of the Beast than by applying it at birth?

 

Other Images

The cover contains several other images referring to events The Economist is predicting to come in 2019. Here’s a quick rundown.

 

At the top of the cover, an arrow points from da Vinci’s flying machine towards the moon. This might be a reference to the many private companies aiming to travel to the moon in 2019. It should also be noted that we’re seeing the crescent moon on the cover, the main symbol associated with Islam.

 

There’s another “flying machine” (a real one) under the words “New Horizons of Ultimate Thule”. This refers to NASA’s New Horizons spacecraft getting close to the mysterious, distant object Ultima Thule on New Year’s Day.

 

Under the moon is a volcano. Are we expecting another volcano to be erupting soon?

 

At the bottom left (standing on Brazil) is a pangolin, which is the trafficked mammal on earth. It is under the threat of extinction.

 

2019 will be the 150th anniversary of Gandhi’s birth; It is also the 200th anniversary of Walt Whitman’s birth (shown under Pinnochio).

 

Angelina Jolie is the face of Mona Lisa – da Vinci’s masterpiece. At the top of the cover we see “Angelina Jolie: Responding to Refugees”. She might be used to promote the UN’s new “Migration Pact”. Indeed, Jolie is currently the Special Envoy for UNHCR, the UN Refugee Agency. She focuses on “major crises that result in mass population displacements, undertaking advocacy and representing UNHCR and the High Commissioner at the diplomatic level”.

 

In Conclusion

The cover of “The World in 2019” is an apt reflection of the occult elite. It mixes occult symbolism with references to the control and manipulation of the masses. It also takes a bizarre pleasure at predicting catastrophic events while keeping people guessing with vague and unexplained references. The elite likes to withhold information and reverse writing emphasizes this fact.

At the center of it all is the Vitruvian Man, a symbol used by the Masons to represent a human reaching full potential. However, the 2019 version is blinded and distracted by things pushed by the elite. Will we allow ourselves to follow the bleak path that they predict?

top