english version below

foreignpolicy.com
Wednesday, January 29, 2014

L’Ucraina sull'orlo della guerra civile

L'ex presidente ucraino Leonid Kravchuk ha avvertito che il paese è sulla "sull'orlo della guerra civile."

"E' una rivoluzione", ha detto Kravchuk. "E' una situazione drammatica in cui dobbiamo agire con la massima responsabilità".

La dichiarazione arriva mentre in Parlamento si dicute dell'amnistia per i prigionieri. L'opposizione ha respinto una proposta del presidente Viktor Yanukovich di fare una sanatoria subordinata all’abbandono degli edifici istituzionali da parte dei manifestanti.

Nonostante le concessioni da parte del governo Martedì, il Parlamento ha rigettato la legge anti-protesta e il primo ministro Mykola Azarov e il suo gabinetto si sono dimessi, mentre i manifestanti sono di nuovo scesi in piazza, creando "città di protesta" e occupando nuovi edifici governativi.

Le dimostrazioni si sono diffuse in tutto il paese nei giorni scorsi, anche a est, una roccaforte tradizionale per il presidente Yanukovich.


foreignpolicy.com
Wednesday, January 29, 2014

Ukraine on 'Brink of Civil War'

Top News: Former Ukrainian President Leonid Kravchuk warned that the country is on the "brink of civil war."

"It is a revolution," Kravchuk said. "It is a dramatic situation in which we must act with the greatest responsibility."

The statement comes as parliament debates amnesty for prisoners. The opposition has rejected a proposal by President Viktor Yanukovych to make any amnesty conditional on protesters leaving official buildings.

Despite concessions by the government on Tuesday--Parliament threw out the anti-protest law and Prime Minister Mykola Azarov and his cabinet resigned--protesters have again taken to the streets, setting up makeshift "protest towns" and occupying government buildings.

Demonstrations have spread throughout the country in recent days, even in the east, a traditional stronghold for President Yanukovych.

top